Buna ziua, BistrițaTu cu orașulCampania taTotul personalDe cadou
2018-6-25

Hai simte-te ca acasă și just be cool! Brikada Kulinar

Se spune că prieteniile legate în copilărie sunt cele mai puternice și rezistă pe perioada întregii vieți.
Colegi în ultima bancă la grădiniță! E reperul spațial și temporal care marchează începutul prieteniei dintre Radu și Matei. Prietenia lor s-a aprofundat apoi în liceu, în facultate și a atins astăzi apogeul prin parteneriatul din care a luat ființă brandul Brikada.


Da, Brikada Kulinar! Un concept culinar și de entertainment atipic, rafinat, în care se împletesc pasiunile celor doi prieteni: Radu îndrăgostit de gastronomie și fine dining, iar Matei, un maestru al celor mai ingenioase rețete de cocktail-uri. Un bistro bar care are ca fundament principiul „orice produs bun începe de la un ingredient bun”. O locație cu meniu progressive, format din preparate puține care se schimbă în funcție de feedback-ul clienților. Totul realizat de la zero, cu produse organice, fără aditivi. Amândoi și-au dorit să ofere ceva diferit Bistriței, să pună orașul nostru pe harta culinară și a băuturilor inedite.


Îi recomandă dorința de autodepășire, nevoia constantă de cunoaștere și perfecționare, ambiția și experiențele culinare trăite. Au studiat mult și continuă să învețe lucruri noi în fiecare zi. Clienții și gusturile lor diverse îi ajută să se perfecționeze.

Cred că toată nebunia a început în facultate, când eram destul de restricționați din punct de vedere al diversității alimentare. Ca mai toți studenții, aveam în frigider doar cartofi și salam. A trebuit să impovizăm pentru a nu mai mânca aceleași lucruri. Mai târziu, am trăit experiențe unice în străinătate, unde am lucrat pe diverse posturi în industria ospitalității și alimentației publice. Un impact mare asupra mea au avut emisiunile chef-ului britanic Jamie Oliver, pe care le urmăream prin anii 2004-2005. Îmi doream ca în viitor să lucrez într-una din locațiile sale și, câțiva ani mai târziu, am reușit. Se întâmpla în Londra. Am dobândit aici o mulțime de noțiuni legate de etică și etichetă în acest domeniu, informații prețioase despre cum să servești, cum să te ocupi de oamenii care îți trec pragul restaurantului. Este foarte important ca bucătarul, și nu numai, să fie interfața produsului pe care îl oferă. De foarte multe ori, servesc mâncarea, mă schimb și merg să vorbesc cu ei. Am astfel ocazia de a primi un feedback direct, ne mărturisește Radu.


Matei a studiat intensiv, inclusiv piața de profil din orașele mai mari, și concepe rețete de cocktail-uri apetisante cu ingrediente proaspete, de sezon, pe care le adaptează în funcție de cerințele clienților. Rețetele de cocktail-uri pe care Matei le consideră vedetă sunt Monica Lewinsky, băutură dedicată femeilor, care a început să devină populară și în rândul bărbaților, Ultra Violet, Whisky Sour, care a fost primul drink promovat și, de la început până acum, a fost cel mai bine vândut, Strawberry Daiquiri, Basil Smash, care e tot nou în meniu și se cere foarte des, Pinky, David Hazelhoff, un drink pe bază de lichior de alună. Sunt nume în general alese de ei, care fac trimitere la anumite ingrediente, texturi sau culori ale cocktail-urilor.


Încearcă, prin tot ceea ce fac, să aducă în Bistrița cât mai multe lucruri care nu se găsesc în oraș. De exemplu, vrem să aducem kombucha și să începem să vindem. Din experiențele trăite în Thailanda și Mexic, am preluat rețete. Kombucha este o ciupercă din China pe care o pui peste ceai verde sau negru și reacționează cu zahărul, îl distruge și iese o băutură extraordinar de benefică pentru corp, are un gust acrișor. Am făcut curs de bucătărie în Thailanda cu localnicii din nord, aproape de Burma. Am adus și rețete de curry, pe care care urmează să le includem în meniu, ne povestesc băieții.

Doresc să câștige încrederea clienților, să îi atragă cu specialități aparte și să le stârnească curiozitatea de a gusta preparate noi, cu specific internațional. Consideră că bucătăria asiatică este cea mai generoasă și și-au propus să încorporeze preparate asiatice în meniu. Vor organiza inclusiv sushi nights în curând. Lucrează, de asemenea, la un meniu tapas, care se va adăuga la cel existent. Dintre specialitățile culinare pe care le au în meniu, ne recomandă cheesecake-ul cu creme anglaise pe care îl consideră imbatabil, caponata siciliana (pe bază de vinete), salata libaneză, salata israeliană cu couscous, chilli con carne. Odată cu venirea verii, vor include în meniu și gazpacho (supă rece).


Trebuie să exersezi, să lucrezi, să deprinzi mereu tehnici noi. Noi suntem și vom fi mereu în permanentă evoluție, în permanentă comunicare și interacțiune cu clienții, cu orașul. Vrem să schimbăm modul în care comunitatea noastră percepe localurile. În localul nostru toată lumea este în jurul barului, suntem deschiși față de clienți, îi lăsăm să intre în spatele barului, e altceva...un fel de sufrageria noastră, hai simte-te ca acasă și just be cool! Vorbim cu toți clienții. Interacțiunea cu oameni diferiți înseamnă deschidere și dezvoltare continuă, inclusiv cu cei care reprezintă alte localuri. De exemplu, noi cu băieții de la Copacul de Cafea ne recomandăm unii pe ceilalți. În anul 2018 trebuie să faci cross promotion, nu concurență. Ne dorim ca bistrițenii să știe că există potențial și în Bistrița, că nu trebuie să meargă până la Cluj pentru a se simți perfect, ne deconspiră Matei din principiile care stau la baza business-ului lor.


Întregul concept și preparatele propuse de Brikada Kulinar au fost primite cu încântare de bistrițeni. Pe pagina de Facebook curg mesajele frumoase primite din partea clienților. ‘Brikada connecting people like nokia in the 90's’ este unul dintre cele mai originale mesaje, care surprinde în mod original atmosfera Brikada. Noi vrem să vină oameni care vor să încerce ceva nou, oameni care vor să-și dezvolte gusturile. De multe ori fac ceva în bucătărie și ies să le dau clienților pentru a gusta. Multe dintre rețetele finale sunt influențate de către feedback-urile directe ale clienților. În top 10 restaurante din România se poziționează localuri din București și unul din Cluj. Baracca este singurul restaurant din top 10 care nu e din București. Urmează Bistrița.


În serile de weeekend, Brikada vă invită la petrecere. Promovăm muzica de calitate indiferent de stil și organizăm evenimente cu tematici diverse, muzică live, acustică, DJ, invitați speciali din lumea muzicii și nu numai. Se creează o atmosferă frumoasă, care pur și simplu conectează oamenii.

Vă așteptăm la Brikada Kulinar să experimentați ceva diferit din toate punctele de vedere!



Brikada Kulinar
Liviu Rebreanu 24
0743 908 803
Facebook: Brikada Kulinar