Buna ziua, BistrițaTu cu orașulCampania taTotul personalDe cadou
2018-4-13

Să afle toată lumea

Simțim în fiecare zi, sub diverse aspecte și contexte, presiunea și amprenta pe care spațiul virtual, în special rețelele de socializare, le exercită asupra noastră. Conștient sau nu, suntem victimele stresului de a fi mereu conectați la informație, de a vedea cele mai recente postări, de a fi în permanență disponibili și de a răspunde instant la mesajele și notificările primite pe conturile rețelelor de socializare. Acestea pot deveni în timp cauzele unor afecțiuni serioase, cum ar fi depresia, anxietatea sau scăderea calității somnului, în special în rândul adolescenților. În tot acest context al presiunii resimțite în urma conectării permanente la rețelele de socializare, psihologul Daniela-Dragne Macarie atrage atenția asupra unui alt aspect îngrijorător, cu care ne-am confruntat cu toții cel puțin o dată: mesajele umanitare care condiționează și stârnesc vinovăția.


Primesc pe mail, astăzi, un mesaj umanitar care începe cu „dacă nu trimiți mai departe, nu ai inimă” și e prezentat cazul unui copil cu o anumită afecțiune. E o condiționare care stârnește vinovăția. Cine a conceput, știe acest aspect. Dragi cititori și useri ai internetului, s-a atras atenția de nenumărate ori că aceasta este una din tehnicile prin care se face colectarea a cât mai multor adrese de mail pentru promovarea unor produse. Și în acest caz, al mesajului umanitar (care specifică faptul că yahoo, aol sau google oferă un cent pentru trimiterea lui mai departe--nici vorbă de așa ceva), în spatele lui se află acest „spam”. Și pe Wikipedia se explică foarte clar aceste aspecte: „Spamming (sau spam) este procesul de expediere a mesajelor electronice nesolicitate, de cele mai multe ori cu caracter comercial, de publicitate pentru produse și servicii dubioase, practicată în industria e-marketingului și de proprietarii de site-uri pornografice. Spam-ul se distinge prin caracterul agresiv, repetat și prin privarea de dreptul la opțiune. Această metodă se folosește și la colectarea adreselor de e-mail utilizând metode de genul "Citește și dă mai departe". Conținutul acestor mesaje variază de la texte biblice, urări de bine cu îndemnarea de a trimite mai departe, în caz contrar vor urma evenimente neplăcute, până la mesaje cu caracter alarmant menite să atragă atenția asupra unui fapt plauzibil, îndemnând cititorul să trimită mesajul și altor persoane. Aceste mesaje rulează într-o anumită comunitate, iar emitentul acestui mesaj folosește diferite metode pentru a ajunge iar în posesia lui. Adresele de email colectate sunt cel mai adesea vândute cu scopul de a trimite alte mesaje SPAM cum ar fi cele comerciale. Un mesaj care vine în urma consimțământului exprimat în prealabil de destinatar nu este spam. Detalii legale referitoare la spam sunt prevăzute în ”Legea 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice” (Art. 12).


Având în vedere cele spuse mai sus, ÎNCETAȚI SĂ MAI DAȚI CREDIBILITATE MESAJELOR DE AJUTOR DE ACEST GEN! Dacă doriți să ajutați pe cineva, apelați la ONG sau la cazuri concrete prezentate de televiziuni, unde destinatarul este real și prezentat.

Psiholog-Psihoterapeut Daniela Dragne-Macarie
Facebook: Daniela Dragne-Macarie